• Antwerpen
  • In de mist op de Maas
  • Regensburg
  • Oss

Spoor en binnenvaart

Een artikel gelezen in Het Financieele Dagblad van 28-03-2014, met de kop:

Verhoging tarief spoor fnuikt goederentrein, door Laurens Berentsen, waarin onder andere dit gedeelte, waarbij ik mij afvraag hoe deze mijnheer of mevrouw woordvoerder van het Havenbedrijf Rotterdam is kunnen worden.

Een woordvoerder van Havenbedrijf Rotterdam bevestigt het grote belang van het spoor. Wegens bereikbaarheid en milieuvriendelijkheid, maar ook uit commercieel oogpunt. Midden-Europese landen als Polen, Tsjechië en Slowakije zijn moeilijk of niet bereikbaar vanuit Rotterdam met de traditioneel sterke binnenvaart. Voor deze landen, waarnaar de meeste vervoersgroei wordt verwacht, is spoor het aangewezen alternatief.

Lees het complete artikel op:

http://www.fd.nl/economie-politiek/977243-1403/verhoging-tarief-spoor-fnuikt-goederentrein

Stemmen op 22 mei 2014

Op 22 mei 2014 zijn er verkiezingen voor het Europese Parlement 2014.


Volgens mij is er nu een mogelijkheid om voor personen die voor hun werk (schippers) in het buitenland verblijven per brief te stemmen.

Lijkt mij niet verkeerd, worden schippers die normaal vaak niet in de gelegenheid zelf zijn stem uit te brengen, dezelfde mogelijkheid geboden als personen die in het buitenland wonen, en gaan deze stemmen niet verloren.

http://www.denhaag.nl/home/bewoners/gemeente/to/Stemmen-vanuit-het-buitenland-bij-verkiezingen-voor-het-Europees-Parlement-2014.htm

De haast van DOK

Matroos Marian hoorde help help, en ja hoor, daar lag de bobcat voorover in de mais.

Het moest ook heel snel gaan, net voor het 59 ste minuut zorgen dat het schip leeg, anders weer een uur betalen, en dat kan niet bij DOK.

Haastige spoed is zelden goed, risico dit soort ongevallen.

bobcat omgevallen

bobcat omgevallen DOK Deventer

Nieuw afval beleid

Per 1 januari 2014 is het nieuw afval beleid voor de scheepvaart in werking.

Met als gevolg: bij de sluizen alle vuilnisbakken op slot.

Thuis betalen we ook al voor afval, terwijl we er niet vaak zijn.

Via de havengelden worden ons deze kosten ook doorberekend.

En via de gasolie wordt ons ook een afvalbeheersbijdrage gevraagd van € 7,50 per kub gebunkerde gasolie, dus bij ons op jaarbasis een bedrag van ongeveer € 1.600,=

Daarvoor mogen we dan de vuile poetslappen, de oude filters en lege verfbussen afgeven, onder de bilge staat tegenwoordig geen olie met water meer, dus dan alleen nog de afgewerkte olie bij het verversen van de motor.

Maar zoals je ziet,  hebben we ons al aangepast aan de omstandigheden.

nieuw afvalbeleid voor scheepvaart

Get more Joomla!® Templates and Joomla!® Forms From Crosstec