• Antwerpen
  • In de mist op de Maas
  • Regensburg
  • Oss

Verwarnung


Het was ook al weer drie maanden geleden na de laatste controle, dus het verbaasde ons niet, alleen dat dit tijdens de vaart in het donker moet gebeuren was volgens mij niet zo goed idee, maar dat wordt natuurlijk niet gevraagd.


Na zijn hele lijst afgewerkt te hebben, en tussen door ook nog even in de machinekamer rondgewandeld, vond hij toch de verklaring van radar en bochtaanwijzer te oud!
Dus een verwarnung.

Normaal werkt de WSP met een 19 punten lijst, maar op de Neckar telt het Binnenschiffahrtsstrassenordnung, en daar was het lijstje volgens paragraaf 1.10 van Teil 1, Kapitel 1 , dus net een andere volgorde, geen probleem, alleen verwarrend, zeker in een donkere stuurhut. Normaal tijdens de vaart overdag kijk ik zelf op de computer naar het betreffende reglement, maar dat is tijdens de vaart op de Neckar in het donker niet zo goed idee, zie je buiten helemaal niets meer door al dat licht in de stuurhut. De andere dag maar eens nagekeken, in het ROSR bijlage M, deel 3, art. 9 vond ik alleen de vermelding, dat er een nieuwe controle gedaan moet worden bij veranderingen of bij vernieuwing van het certificaat van Onderzoek. In het BinSchStrO, staat iets vergelijkbaars, dus ook zonder vermelding van een geldige termijn. Naar het WSP kantoor van betreffende ambtenaar gebeld, en ik werd later keurig teruggebeld door de ambtenaar die aan boord was geweestt, en na een lang gesprek kwam hij dan toch eindelijk tot de conclusie dat de verklaring niet te oud was, maar een verwarnung kan nooit teruggedraaid worden, ach ja, dit vind ik niet het probleem, wel dat je goed moet oppassen voor over-ijverige ambtenaren, dit is niet het eerste geval geweest, meestal betaal je gewoon de verwarnung, ben je ook weer van af.

Get more Joomla!® Templates and Joomla!® Forms From Crosstec